Instructorii auto independenti, trasi pe dreapta de noile legi

Instructorii auto independenti, trasi pe dreapta de noile legiInstructorii auto independenti trec prin vremuri grele. Dincolo de criza financiara care i-a lovit la numarul de elevi, schimbarile legislative din domeniu au adancit si mai mult deruta in care circula masinile de Scoala. Conform noilor prevederi legale, pentru a-si continua activitatea, instructorii auto independenti vor trebui sa aiba minimum trei ani de experienta in cadrul scolilor de soferi si cel putin 100 de cursanti pe o perioada de doi ani. Pentru multi dintre independenti insa, aceasta noutate legislativa inseamna faliment. Pentru a fi indeplinite aceste conditii, instructorii auto independenti vor trebui sa se angajeze la scolile de soferi, chiar daca au in spate multi ani de profesie. In plus, masinile pe care elevul invata vor trebui sa fie ale scolii la care instructorul este incadrat, masura ce nu va fi indeplinita prea usor. Pe deasupra, se vrea ca examenul practic pentru permisul auto sa fie monitorizat cu ajutorul unui sistem GPS si a unei camere de filmat.

Achizitionarea si instalarea unui astfel de sistem pe masina de scoala presupun niste costuri destul de piperate, ceea ce, mai ales acum, pe timp de criza, nu este la indemana oricui. Sustin astfel ca, prin aceasta noua lege, instructorii independenti sunt dati la o parte, favorizandu-se interesele scolilor de soferi, ne-a spus D. Z., instructor auto independent din Zalau.

Totusi, reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane spun ca legea este binevenita si ca va crea un echilibru pe piata intre scolile auto si instructorii independenti. Potrivit noului ordin al Ministerului Administratiei si Internelor, instructorii auto independenti isi vor schimba denumirea in instructori atestati si autorizati. Ei nu vor mai putea sa profeseze daca nu fac dovada unei vechimi minime de trei ani intr-o scoala de soferi. Daca indeplinesc aceasta conditie, instructorii auto atestati vor trebui sa se inregistreze la Agentiile Fiscale pentru a fi luati in evidenta si pentru a plati taxele si impozitele aferente activitatii pe care o desfasoara. Tot prin acest ordin se reglementeaza numarul orelor de pregatire practica si teoretica pe care trebuie sa le parcurga elevii. Toti cei care nu vor indeplini noile conditii prevazute de lege, pentru a-si continua activitatea, vor risca amenzi usturatoare ce vor ajunge pana la 4.000 de lei.

Aceste masuri vin ca urmare a numarului exagerat de mare de cursanti care pica examenul auto la sala si pe traseu. In prezent, la nivelul judetului Salaj, peste 60 la suta dintre cei care dau examen nu reusesc sa treaca de cele doua probe pentru a obtine permisul de conducere, in unele cazuri, fiind vorba ori de nepasarea cursantilor ori de superficialitatea scolilor de soferi si a instructorilor independenti.

Leave a Comment